В Україні відроджують інтерес до ретро-турів

У січні "Гайворонський експрес" здійснив рейс протяжністю 25 кілометрів з Бершаді до Гайворона.

Візіком,  maps API, ретро-тур, експрес,

Про це повідомляють Новини картографії від Візіком з посиланням на РБК.

Як проходять тури на вузькоколійках та чим вони цікаві - спеціально для TRAVEL РБК-Україна розповів Олег Заблудовський — співзасновник громадської організації "Дослідники історії вузькоколійних залізниць України".

Цього разу маршрут подорожі вирішили змінити: поїхали лише в один бік, оскільки світловий день наразі досить короткий, розповідає дослідник і популяризатор вузькоколійок.

Інакше тоді б довелося робити всі фотозупинки по дорозі з Гайворона до Бершаді, коли паровоз стоїть тендером вперед (задом) і фотографії були б не такими цінними. Щоб задовольнити фотографів і створити максимально комфортні умови для зйомки, вирішили стартувати з Бершаді, - зауважує він.

Група туристів зранку зібралася на привокзальній площі в Гайвороні, й далі автобусами мандрівників довезли до селища Флорине, де знаходиться вузькоколійна станція Бершадь.

По прибуттю туристів розподілили на декілька груп: одна подалася оглядати паровоз, для другої організували екскурсію по станції Бершадь з оглядом унікальної старовинної апаратури, а інші учасники пили теплий чай з печивом.

Під час екскурсії туристи дізналися про семафори, ключову залежність стрілок та сигналів, електрожезлову систему - це старовинні залізничні механізми, які до цього часу залишилися і використовуються на Гайворонській вузькоколійці. Після цього на учасників туру чекала дегустація традиційної страви машиніста паровоза - яєшні, посмаженої на лопаті прямо у топці, - пояснює Олег Заблудовський.

Раніше паровозні машиністи у воєнні часи готували собі їжу так: смажили на лопаті картоплю, сало та яєшню. На екскурсії була можливість подивитися та зафільмувати процес приготування унікальної страви, після чого кожен скуштував "обід машиніста".

Читайте також: