Супутникові знімки демонструють, як окупанти крадуть зерно
Попри твердження влади Туреччини, що країна не купує у Росії українське зерно з окупованих територій, журналісти «Схем» (проєкт Радіо Свобода) наводять докази зворотнього.
Окупанти вимикають радари на суднах, якими вивозять українське зерно з Криму в турецькі порти, але цей систематичний процес регулярно потрапляє на знімки з супутника.
Про це повідомляють Новини картографії від Візіком з посиланням на Радіо Свобода.
Журналісти також публікують супровідні документи на зерно, яке великими партіями імпортує Туреччина – походження товару в них зазначене як «Крим, Росія». Зерно вантажиться в порту «Авліта» (Севастополь), куди його звозять з тимчасово окупованих територій, зокрема Херсонської та Запорізької областей, йдеться в розслідуванні «Схем».
На прикладі двох суден – російського та сирійського – журналісти показали, як балкери регулярно заходили в підсанкційний порт Севастополя, де через термінал «Авліта» завантажувались зерном, а потім прибували до Туреччини і там розвантажувались. Під час входження в кримський порт балкери вимикають радари, тому їх неможливо відстежити через системи моніторингу суден, такі як Marine Traffic або Equasis. Але їм не вдається «сховатись» від супутника, який з космосу фіксує перебування та завантаження суден в кримській «Авліті», йдеться в розслідуванні «Схем».
Одне з таких суден – «Михайло Ненашев» під російським прапором. Журналісти наводять докази трьох його рейсів з порту в Криму до портів Туреччини. 15 квітня супутник Planet Labs зафіксував цей балкер біля «Авліти». Через виключені протягом трьох днів радари, судно лишалось «непомітним» для системи офіційного моніторингу суден Marine Traffic. Водночас цей сервіс зафіксував, що до заходу в кримський порт воно було «в баласті» – тобто порожнім. А після – вже завантаженим. 22 квітня «Михайло Ненашев» став у турецький порт Деріндже. За чотири дні система зафіксувала, що балкер – розвантажився.
Ще один рейс до Туреччини «Ненашев» виконав у травні. 25 травня супутник Planet Labs показав його біля «Авліти». 26 травня балкер вийшов в море і увімкнув радари, ставши «помітним» для моніторингу Marine Traffic. Цей же сервіс зафіксував вантаж на його борту. 30 травня «Ненашев» дістався турецького порту Іскендерун.
За тиждень балкер повторив свій шлях, вийшовши з Туреччини порожнім. Зайшов в акваторію Чорного моря і взяв курс нібито на якірну стоянку «Кавказ» у Керченській протоці, вимкнувши радари. Але 14 червня супутник зафіксував його біля «Авліти». Того дня його трюми були порожніми, а в наступні – завантажені зерном.
18 червня балкер «Ненашев» з’явився на радарах в районі Керченської протоки і взяв курс на Туреччину. 25 червня пришвартувався до причалів приватного порту MMK Metalurji неподалік Іскендеруна, де його зафіксував журналіст Осман Пашаєв.
Другий балкер, який відслідкували «Схеми», – сирійське судно Finikia. 20 квітня воно з’явилось на супутникових знімках в «Авліті».
На радарах судно з’явилось лише 21 квітня, вже вийшовши в море завантаженим. 29 квітня пришвартувалось у турецькому Немруті і відвантажило зерно.
6 травня Finikia вже порожнім вийшло у новий рейс – з Немрутау в бік Чорного моря. Процедура повторилась, йдеться у розслідуванні: 10 травня судно вимкнуло радари, але 13 травня його в «Авліті» зафіксував супутник. Балкер завантажився зерном, і прибув в Іскендерун 24 травня.
Крім знімків з космосу, у розпорядженні «Схем» є документи, які свідчать, що «Ненашев» та Finikia на шляху до Туреччини завантажувались зерном саме в кримському терміналі «Авліта».
Читайте також:
- З'явилася електронна карта відновлення зруйнованих областей України
- Волонтери оцифровують руйнування міст України з допомогою дронів та супутникових знімків
- Окупанти погрожують санкціями компанії Maxar
- Вчені вдосконалюють карту дна світового океану
2022-07-05 17:49:03