NASA створює революційно точні карти затемнень, враховуючи рельєф Місяця та Землі
NASA розробила алгоритм створення надзвичайно точних карт затемнень, які визначають шлях тіні Місяця на поверхні Землі під час сонячного затемнення.
Традиційні розрахунки затемнень базуються на припущенні, що всі спостерігачі перебувають на рівні моря, а Місяць має ідеально сферичну форму. Однак ці підходи не враховують різні висоти на Землі та нерівну поверхню Місяця з кратерами.
Джерело: phys.org
Деталі:
Для створення більш точних карт раніше використовували таблиці висот та профілі краю видимої поверхні Місяця, відомі як лімб. Але новітні дослідження NASA зробили ще один крок вперед, включивши дані топографії Місяця, зібрані апаратом Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO).
Використовуючи ці карти висот, Ерні Райт із Центру космічних польотів Годдарда (NASA), створив детальний профіль лімба Місяця, який змінюється під час проходження тіні над Землею. Гори та долини на краю місячного диска впливають на точний час та тривалість повної фази затемнення, змінюючи їх на кілька секунд. Райт також використовував кілька наборів даних NASA для створення карт висот Землі, щоб коректно відображати місця спостерігачів відповідно до їхньої реальної висоти.
Ці візуалізації демонструють дещо нове — змінювану з часом форму місячної тіні з урахуванням реальної топографії Місяця та Землі.
"Починаючи з сонячного затемнення 2017 року, ми публікуємо карти та відео затемнень, які показують справжню форму центральної тіні Місяця — умбри", — пояснює Райт.
Такі особливості місячного рельєфу також створюють ефект "перлин Бейлі" і "діамантового кільця", коли останні або перші промінчики Сонця з’являються на краю Місяця перед повною фазою затемнення та після неї.
В своїй статті для The Astronomical Journal Райт детально пояснює, як нерівний рельєф Місяця формує тінь умбри. Долини на краю місячного диска діють як отвори, через які Сонце проектується на Землю, створюючи яскраві арки по краях тіні.
Довідково:
Новий метод моделювання затемнень, що ґрунтується на розрахунках кожного пікселя, схожий на 3D-анімаційні технології. Як і моделювання складних природних явищ, таких як погода, новий підхід розбиває проблему на мільйони дрібних елементів, що стало можливим завдяки потужним комп’ютерам.
- #NASA
- #Місяць
- #карта
2024-09-30 09:56:22