У Києві представили концепцію Великого транспортного кола

21 грудня Максим Бахматов та громадське об’єднання Офіс Трансформації презентували концепцію Великого транспортного кола (ВТК) Києва, розроблену провідними київськими експертами з транспорту.

Це швидкісна трамвайна і частково тролейбусна мережа, яка включає 15 маршрутів та охоплює всі райони Києва.

Візіком,  maps API, транспорт, коло, карта,

Про це повідомляють Новини картографії від Візіком з посиланням на Хмарочос.

Зокрема, спеціально для ВТК розробили систему сучасного трамваю. Вона передбачає вагон довжиною 54-56 метрів або два-три вагони довжиною 30 метрів (для порівняння — поїзд метро має довжину 100 метрів). Переважну більшість ліній прокладають по виділеному полотну, щоб відокремити громадський транспорт від автівок. На всіх перехрестях трамвай має пріоритет завдяки окремим світлофорним фазам. Доступ до транспорту забезпечують для всіх груп населення. Колії мають регулярно вирівнюватися, зварюватися та шліфуватися. Рухомий склад обслуговується за принципом планово-попереджувальних ремонтів, завдяки чому вагони вже не ламаються просто на лінії.

Дослідники розробляли свої гіпотези, засновуючись на опитуванні мобільності мешканців міста, а також на даних транспортної моделі Києва, яку розробили в 2015 році. На базі програмного забезпечення PTV VISUM визначили потенційний пасажиропотік кожної лінії, а також ефект, який ці лінії даватимуть для переміщень у місті.

Проаналізувавши фінансові ресурси, експерти змогли визначити фінансові обмеження. Для повної реалізації проєкту обрали генпланівський розрахунковий термін у 20 років. У цінах 2021 року орієнтир щодо вартості ВТК становить 60-80 млрд гривень.

Для Києва дуже важливими є способи перетинання річки Дніпро. Працюючи над ними, експерти визначили три можливості: Подільський мостовий перехід, міст Патона з відновленням рейкового транспорту, новий Рибальський трамвайно-велосипедно-пішохідний міст через Дніпро та Рибальську затоку, де не передбачений рух автівок.

У ході аналітичної роботи опрацювали 31 гіпотезу і розробили 15 маршрутів Великого транспортного кола. В обговореннях враховували середньодобовий попит, охоплення робочих місць у 45 та 60-хвилинній доступності, протяжність лінії і час проїзду між кінцевими станціями.

За прогнозами експертів, ВТК дозволить суттєво розвантажити метро транспортними альтернативами метрополітену; запровадити швидкий та комфортний транспорт у районах, де метро побудують ще не скоро або не планують взагалі; досягнути щорічної економії громадського транспорту на рівні 4.9 млрд гривень; зменшити частку перевезень незручними маршрутними таксі; мінімізувати вуглецеві викиди на 73% (хороша система громадського транспорту спонукатиме водіїв відмовлятися від поїздок автівками).

Читайте також: