Автомобілі без водія зможуть спілкуватися завдяки “AI-соцмережі”

Команда вчених покращила систему комунікації між самокерованими автомобілями, щоб підвищити ефективність і дозволити транспортним засобам обмінюватися актуальною інформацією про рух.

Візіком, maps API, карта,

Джерело: livescience.com

Що таке Cached-DFL?

Дослідники розробили нову AI-модель обміну даними під назвою Cached Decentralized Federated Learning (Cached-DFL) — це штучно-інтелектуальна "соціальна мережа" для автономних автомобілів. Завдяки їй авто можуть ділитися знаннями про:

  • умови на дорозі,
  • сигнали світлофорів,
  • дорожні знаки,
  • схеми об’їзду та типові труднощі — без прямого з’єднання між собою.

Замість того, щоб підключатися один до одного або до центрального сервера, автівки можуть переглядати «профілі» інших машин, у яких зберігається зібрана під час поїздок інформація. Особисті дані при цьому не передаються.

Уявіть, що авто з Манхеттена може дізнатися, як об'їжджати овальні вибоїни в Брукліні — навіть ніколи там не бувавши, — пояснює доктор Йонг Лю з Нью-Йоркського політехнічного інституту.

Це зменшує ризик витоку даних, який існує у випадку централізованих систем. Автівки самі зберігають свої AI-моделі, в яких накопичено дорожній досвід.

Як працює система

У моделюванні дослідники запустили 100 віртуальних авто на вулицях цифрового Манхеттена. Кожне авто мало 10 AI-моделей, які оновлювалися кожні 2 хвилини. Дані тимчасово кешувалися і передавалися іншим машинам при з'єднанні в радіусі 100 метрів.

Традиційні системи передають дані негайно, але не можуть зберігати й ділитися пізніше. Cached-DFL дозволяє саме це — і довела свою ефективність і масштабованість.

Замість обміну з усіма або центральним сервером, кожне авто ділиться лише з тими, кого зустрічає. Це робить систему стійкою до збільшення кількості учасників, — зазначив доктор Цзє Сюй з Університету Флориди.

Що далі?

Наступні кроки дослідження включають:

  • реальні випробування системи,
  • усунення несумісностей між авто різних виробників,
  • впровадження зв’язку не лише між авто, а й із світлофорами, супутниками та знаками — це називається V2X (vehicle-to-everything).

У майбутньому Cached-DFL може лягти в основу децентралізованої "роєвої" інтелектуальної системи — не лише для авто, а й для дронів, роботів та супутників.

2025-05-06 10:45:56