Погляд на Помпеї: дослідження віртуальної реальності допомагає зрозуміти архітектуру римських будинків

Вчені з Чиказького університету використали віртуальну реальність (VR) і геоінформаційні системи (GIS), щоб глибше дослідити візуальне сприйняття в римському житловому просторі.

Їхня робота зосередилася на вивченні "Дому грецьких епіграм" у Помпеях, демонструючи, як антична архітектура створювала багатошарові візуальні враження.

Візіком, maps API, карта,

Джерело: phys.org

Деталі:

Римська архітектура: простір і види

Архітектура римських будинків була побудована навколо концепції візуальної осі, забезпечуючи огляд через весь будинок. Закони того часу навіть регулювали право на "незаблокований вид". Вхідні зони часто мали прості декоративні мотиви, тоді як зони відпочинку демонстрували складніше оздоблення, включаючи скульптури чи фонтани.

Традиційно ці аспекти архітектури аналізувалися на основі статичних моделей, що обмежувало дослідження лише однією перспективою. Нове дослідження, опубліковане в American Journal of Archaeology, використовує VR і трекінг руху очей, щоб інтегрувати рух, освітлення та час у вивчення архітектури.

Методологія дослідження

Дослідники Даніло Марко Кампанаро та Джакомо Ландеші створили 3D-реконструкцію Дому грецьких епіграм і залучили п'ять учасників до віртуальної подорожі цим простором. За допомогою VR вони відстежували позицію учасників, рухи очей та фіксації — точки, на яких фокусувався їхній погляд.

Дослідження проводилися в двох умовах освітлення: ранок зимового сонцестояння та полудень літнього сонцестояння. Такі зміни дозволили спостерігати, як різні умови світла впливали на сприйняття фресок і декоративних сцен, які прикрашають будинок.

Результати

Виявилося, що тривалість перегляду кожного зображення, його видимість і вплив значно змінювалися залежно від умов освітлення та руху учасників. Наприклад, розглядання зображення Вакха в сутінках зимового ранку створювало зовсім інше враження, ніж під яскравим літнім сонцем.

Дослідники підкреслили, що римський будинок не був простором із фіксованими видами. Натомість це була динамічна візуальна мозаїка, що складалася з рухливих перспектив, взаємодій із декоративними елементами й гри світла та тіні.

Довідково:

Новий погляд на давнє мистецтво

Це дослідження відкриває нові горизонти в розумінні того, як римляни взаємодіяли зі своїм середовищем, і дає змогу археологам та історикам мистецтва переосмислити роль світла, руху і часу в архітектурних просторах.


  • #VR
  • #GIS
  • #Помпеї
2024-12-02 10:23:53