GBU-39: Чому GLSDB страждає від РЕБ, а SDB з літаків - ні?
Хоча й мова йде про ту саму бомбу GBU-39, виникає питання: чому GLSDB, що запускається з HIMARS, має проблеми з РЕБ, а SDB, що використовується з літаків, - ні?
Джерело: defence-ua.com
Деталі:
Різниця в тактиці та цілях:
- GLSDB: Дальність дії до 150 км, цілі - стаціонарні об'єкти (склади, штаби) на значній відстані від лінії фронту. Ці цілі активно прикриваються потужними комплексами РЕБ ("Тирада-2" та інші), що робить супутникову навігацію GBU-39 непрацездатною. Інерціальна система навігації на таких відстанях має значну похибку, роблячи бомбу неточною.
- SDB з літака: Дальність дії в поточних умовах до 20-25 км (з кабрування з МіГ-29). Цілі - ближчі до лінії фронту, тому ймовірність потрапляння під РЕБ значно менша. Навіть якщо бомба й потрапить під вплив РЕБ, інерціальна система навігації не встигне накопичити значну похибку через коротку відстань.
Довідково:
Важливі моменти:
- GBU-39 може працювати без супутникової навігації, але з погіршенням точності.
- SDB з літака використовується на значно меншій відстані, ніж GLSDB, роблячи її менш вразливою до РЕБ.
- Проблеми з GLSDB не є критичними для США, адже GBU-39 - це тимчасове рішення, яке замінюється на GBU-53/B.
- Україна - єдиний оператор GLSDB, окрім США
- #РЕБ
- #супутник
- #навігація
2024-05-28 11:48:04