Як сліди від літаків впливають на клімат? Вчені використовують LIDAR для досліджень

Використовуючи технологію LIDAR, дослідники вивчають вплив слідів літаків на клімат

Візіком, maps API, карта,

Джерело: phys.org

Деталі:

У небі над Вірджинією часто можна побачити конденсаційні сліди (contrails) — хмароподібні смуги конденсованої води, які залишають літаки на великій висоті.

Деякі сліди зникають за кілька хвилин, але залежно від погодних умов чи часу доби деякі можуть залишатися годинами або перетворюватися на тонкі перисті хмари. Через це виникає невизначеність щодо того, як саме ці сліди впливають на довкілля, і вчені досліджують, чи можуть вони затримувати тепло в атмосфері.

Дослідження з використанням LIDAR

Для цього дослідники NASA Langley у співпраці з GE Aerospace використовували технологію LIDAR (визначення відстані за допомогою світла). Потужний лазер, прикріплений до нижньої частини дослідницького літака, дозволив отримати поперечні зрізи конденсаційного сліду, залишеного літаком GE. Це дозволило побачити структури, які не видно з землі.

LIDAR створює двовимірну "завісу" для вимірювання водяної пари, що дозволяє дослідникам побачити, де атмосфера більш насичена вологою. На основі цих зображень вчені можуть визначати, наскільки товсті сліди, і які умови створюють найбільш впливові з них.

"Ми звикли думати про ці сліди просто як про дві смуги льоду, але насправді все значно складніше," — сказав Річ Мур, науковий співробітник та головний дослідник програми. "Вперше ми можемо побачити підґрунтя цього явища."

Вплив на клімат

Кассі Міллер, старший інженер програми GE для сталих авіаційних двигунів (RISE), зазначає, що конденсаційні сліди зазвичай яскраво-білі й у багатьох випадках відбивають сонячне світло, що охолоджує атмосферу. Проте, якщо сліди залишаються до настання ночі, вони можуть почати утримувати тепло, оскільки відбивати світло вже немає чого.

Крім того, тип поверхні під слідами — море чи суша — також може впливати на їхню дію. Міллер додає, що експерименти NASA та GE допоможуть отримати більш точні дані.

"Багато хто дивиться в небо й помічає сліди літаків не кожного дня — це залежить від погоди. Але більшість навіть не замислюється про їхній вплив на клімат," — зазначає Міллер. "У авіаційній галузі та серед атмосферних вчених формується загальна думка, що вони спричиняють потепління. Проте залишається багато невизначеностей."

"Люди знайомі з впливом викидів CO₂, але як порівняти вплив конденсаційного сліду? Це така ж шкала чи інша величина? Це те, що ми намагаємося з’ясувати в межах цієї кампанії."

Довідково:

Шляхи уникнення проблем

Мур зазначає, що отримані дані можуть бути використані для створення карт, які показують, де умови для конденсаційних слідів найсильніші, а також для прокладання маршрутів, які дозволять уникати цих зон. Дані також будуть використані для досліджень щодо створення більш сталих авіаційних двигунів.


  • #LIDAR
  • #трек
  • #клімат
2024-12-06 11:27:30